واکنش دمشق به ورود غیرقانونی هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadحملات موشکی جدید به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه
حملات موشکی جدید به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
اشتراک
وزارت خارجه سوریه ورود غیرقانونی هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه و دیدار با گروه های تروریستی را نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که سفر هیئت آمریکایی به رهبری اتان گلدریچ، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا به شمال شرق سوریه نقض حاکمیت این کشور است.
پیشتر، یک هیئت آمریکایی به رهبری گلدریچ در شمال شرق سوریه با اعضای نیروهای کرد، مخالفان سوری و رهبران قبایل محلی به منظور کاهش تنش در منطقه دیدار کرد.
فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
وزیر خارجه سوریه: به لطف تلاش های ساکنان دیرالزور و حسکه، اشغالگری آمریکا پایان خواهد یافت
وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: ورود غیرقانونی اخیر هیئت آمریکایی به رهبری اتان گلدریچ، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به شمال شرق سوریه و دیدارهای آن با گروه های جدایی طلب نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و اصول حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.
طی یک هفته و نیم گذشته، درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای دموکراتیک سوریه و قبایل عرب در مناطقی که تحت کنترل دمشق در استان دیرالزور نیست، در جریان است.
پیشتر، منابع آگاه گفته بودند که وضعیت در استان پس از بازداشت احمد خبیل معروف به ا‌بو خوله، فرمانده شبه نظامیان عرب "شورای نظامی دیرالزور" توسط نیروهای دموکراتیک سوریه وخیم تر شده است.
ارتش آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی را در شرق و شمال شرق سوریه در استان های دیرالزور، الحسکه و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، کنترل می کند. دمشق رسما بارها حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را اشغال و دزدی دریایی دولتی به منظور سرقت آشکار نفت خوانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала