اتحادیه اروپا به سخنان زلنسکی درباره انتخابات اوکراین واکنش نشان داد

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2023
اشتراک
سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه در حال حاضر درخواستی از اوکراین برای کمک مالی برای برگزاری انتخابات ندارد، اما بروکسل آماده است در صورت دریافت چنین درخواستی بررسی کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، ولادیمیر زلنسکی در برنامه تلویزیونی سراسری اوکراین گفت که برگزاری انتخابات در زمان حکومت نظامی در اوکراین ممنوع است، اما این احتمال وجود دارد که اگر پارلمان اوکراین از تغییرات مربوطه در قانون حمایت کند، غرب برای این کار پول اختصاص دهد و ناظران انتخاباتی در امنیت به سر ببرند".
پیتر استانو گفت:" این یک موضوع فرضی است، در این مرحله ما چنین درخواستی از اوکراین نداریم. اکنون اولویت متوقف کردن تجاوز نظامی غیرقانونی روسیه به اوکراین است. انتخابات موضوعی است که در اختیار مقامات ملی است، ما آماده بررسی هر درخواستی هستیم."
وی همچنین افزود که اتحادیه اروپا "به طور کلی ناظری به کشورهای عضو OSCE نمی فرستد، این نقش دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر است."
در 24 فوریه 2022، حکومت نظامی در اوکراین اعلام شد و روز بعد، ولادیمیر زلنسکی فرمان بسیج عمومی را امضا کرد. در پایان ژوئیه، "رادا ورخوونا" حکومت نظامی را تا 15 نوامبر 2023 تمدید کرد. الکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین گفت: "انتخابات پارلمان اوکراین قرار بود در پایان اکتبر برگزار شود، اما به دلیل تمدید حکومت نظامی، انتخابات برگزار نخواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала