شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین رو به افزایش است : رقم جدید

© REUTERS / Cnsphotoشمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین رو به افزایش است : رقم جدید
شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین رو به افزایش است : رقم جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا در چین به 9692 نفر رسیده است که بسیار بیشتر از تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا "سارس" در همه مدت واگیر شدن این بیماری در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته دولتی بهداشت چین ضمن اعلام این مطلب تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا را 213 نفر اعلام کرده است.

یک روز قبل ، به طور رسم رقم  7711 نفر مبتلا  و 170 مورد فوت گزارش شده است.

در اطلاعیه منتشره آمده است : از نیمه شب 30 ژانویه ، کمیته بهداشت کشور اطلاعاتی را درباره 9692 مورد تایید شده ابتلا به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا از 31 استان  دریافت کرد که از این تعداد حال  1527 نفر وخیم است و 213 نفر فوت کرده اند. همچنین 171 نفر پس از مداوا از بیمارستانها مرخص شدند.

تنها در روز گذشته ، یک هزار و 982 مورد جدید ابتلا کشف شده است.

 نوع جدید ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش وزارت خارجه ایران برای خارج کردن دانشجویان ایرانی از چین

به طور جداگانه ، 12 مورد تأیید شده ابتلا  در هنگ کنگ ، هفت در ماکائو و 9 مورد ابتلا در تایوان  مشاهده شده است.

علاوه بر این  15238 مورد مشکوک در رابطه با احتمال ابتلا به  نوع جدید ویروس کرونا وجود داشته است. همچنین 102 هزار و 427 نفر دیگر که ارتباط نزدیکی با بیماران داشتند ، تحت نظارت هستند.

نوع جدید ویروس کرونا

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است.

افراد مبتلا به این ویروس در تنفس مشکل دارند ، احساس خستگی دائمی می کنند و  همچنین دچار تب ، سرفه و گلو درد هستند.

این ویروس در سراسر چین شیوع یافته است. در خارج از چین ، موارد ابتلا به  ویروس کرونا در هنگ کنگ ، ماکائو ، تایوان و همچنین در تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی ، آمریکا ، کانادا ، ویتنام ، سنگاپور ، نپال ، فرانسه ، استرالیا ، مالزی ، آلمان و فنلاند ثبت شده است.روز چهارشنبه ، 29 ژانویه ، از اولین مورد ابتلابه این بیماری همه گیر در امارات خبر دادند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала