ترامپ خبر مرگ بغدادی را تایید کرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ خبر مرگ بغدادی را تایید کرد
ترامپ خبر مرگ بغدادی را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه رسما از کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش، ابوبکر بغدادی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه رسما از کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش*، ابوبکر بغدادی خبر داد.

وی در طی سخنرانی در کاخ سفید گفت: "بغدادی مرده است" آمریکا تروریست شماره یک را نابود کرد. ترامپ تأیید کرد که این تروریست طی عملیاتی "خطرناک و جسورانه" توسط نیروهای ویژه آمریکایی در شمال شرقی سوریه کشته شد.

فیلم حمله هوایی به مقر ابوبکر بغدادی منتشر شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
فیلم حمله هوایی به مقر ابوبکر بغدادی منتشر شد+ویدیو

ترامپ گفت: کشتن و بازداشت بغدادی از اولویت های اصلی آمریکا بود. آمریکا عملیات بزرگی را در شمال غرب سوریه انجام داد که عملیات موفقی بود و این عملیات را با موفقیت به پایان رساند.

وی افزود: من عملیاتی را انجام دادم که تاکنون کسی انجام نداده بود. یک سری از همراهان تروریست بغدادی هم کشته شدند. مردم منطقه و کودکان آنجا قبلا خارج شده بودند. جسد بغدادی تکه تکه شده اما اطمینان حاصل کردیم که این جسد متعلق به اوست. بغدادی در یک تونل بسته کشته شد او خود را با کمربند انتحاری به همراه کودکانش کشت. این عملیات دو ساعت به طول انجامید. بعد از این عملیات به اسناد بسیار حساسی درباره داعش دست یافتیم. مرگ بغدادی عظمت آمریکا را در تحقق اهدافش نشان داد. تروریست‌ها مردم بیگناه را هدف می‌گیرند این وحشی‌ها در مسیرشان به هیچ کس رحم نمی‌کنند.

ترامپ با اشاره به همکاری روسیه، ترکیه و عراق در این عملیات گفت: از سوریه، ترکیه، روسیه و عراق به خاطر کمکشان در عملیات کشته شدن بغدادی تشکر می کنم. عراق و روسیه در این عملیات به ما کمک کردند و در مناطقی نقش نظارتی داشتند.

*گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала