- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شویگو:ارتش روسیه از ابتدای امسال، کنترل 547 کیلومترمربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته

© Пресс-служба Минобороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
اشتراک
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: از ابتدای سال جاری، ارتش روسیه 547 کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید کشور را تحت کنترل خود درآورده است. در دو هفته گذشته شهرک های نووباخموتوفکا، سمیونوکا و بردیچی در جمهوری خلق دونتسک آزاد شدند.
به گزارش اسپوتنیک، شویگو در کنفرانسی موضوعی با شرکت رهبری نیروهای مسلح روسیه گفت: "نیروهای مسلح روسیه از آغاز سال 547 کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید کشور را تحت کنترل خود درآورده‌اند".
وی افزود: طی دو هفته گذشته، نیروهای مسلح روسیه شهرک های نووباخموتوفکا، سمنووکا، بردیچی در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرده اند.
مزدوران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
ظاهر شدن قبرهای مزدوران کشته شده در اوکراین در گورستان های کشورهای بالتیک + عکس و فیلم
سرگئی شویگو همچنین گفت: در نتیجه عملیات نظامی روسیه علیه کی یف، نیروهای اوکراینی تاکنون بیش از 111 هزار سرباز را در سال 2024 از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد : در مجموع امسال تلفات دشمن از 111 هزار نفر، 21 هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی فراتر رفت.
سرگئی شویگو اضافه کرد : نیروهای اوکراینی روزانه هزار نفر را به دلیل درخواست آمریکا و متحدانش برای مهار تهاجم نیروهای مسلح روسیه به هر قیمتی از دست می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала