گزارش و تحلیل

رد پای روباه پیر در همه بلایا علیه بشریت

© Sputnik / Алекс Макнотонرد پای روباه پیر در همه بلایا علیه بشریت
رد پای روباه پیر در همه بلایا علیه بشریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
اشتراک
اخیرا وزیر امور خارجه انگلیس درباره "حق" کی یف برای ضربه زدن به روسیه با سلاح های انگلیسی صحبت کرده.
با خودم فکر کردم کجای دنیا را می توانیم پیدا کنیم که بحرانی وجود نداشته باشد و رد پای انگلیس در آن بحران نباشد.
فلسطین و اسرائیل، هند و پاکستان، هند و چین، میانمار، عراق و کویت، عراق و ایران، مصر و سودان و افغانستان و ... از شرق نقشه کره زمین تا غرب هر جا را که نگاه می کنیم و جنگ و خونریزی و کشتاری در کار است می بینیم رد پای انگلیس در آن می باشد.
امروزه اگر دخالت های انگلیس و آمریکا در اوکراین نبود قطعا بحران اوکراین از راه های سیاسی حل و فصل شده بود و اصلا حتی نیاز به جنگ هم نبود.
انگلیس در حالی از حق و حقوق صحبت می کند که خود مسبب اصلی راه افتادن جنگ در اوکراین می باشد.
همچنین روسیه هم "حق" دارد برای دفاع از سرزمین خود از هر کشوری که می خواهد اسلحه وارد کند و همچنین از هر سلاحی که در اختیار داشته باشد استفاده کند.
اگر بنا به "حق" باشد پس روسیه هم حق دارد به هر کشوری که می خواهد سلاح بفروشد و آنها از آن سلاح بر علیه انگلیس و حتی خاک انگلیس استفاده کنند.
دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
وزیر خارجه انگلیس درباره تهدیدات ایران با وزیر دفاع اسرائیل گفت‌وگو کرد
در بسیاری از کشورهای جهان امروزه بسیاری از مردمان این کشورها آنقدر از انگلیسی ها زخم خورده هستند که آرزو دارند بتوانند از آنها انتقام بگیرند.
به یاد دارم زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی انگلیسی را در خلیج فارس در مقابل توقیف کشتی ایرانی در تنگه جبل الطارق توقیف کرده بود در یک مراسم دیپلماتیک دعوت بودم یکی از دیپلمات های چینی آمد جلو و به من می گفت که شما ایرانی ها خیلی جگر دارید که چنین کاری کردید ما هم آرزو داریم روزی انتقام مظالم انگلیس نسبت به مردم چین را هم بتوانیم بگیریم، بعد یکی از دیپلماتهای هندی اظهار می داشت که در هند برخی حتی بابت اینکه ایرانی ها چنین کاری کرده اند جشن گرفته اند که یکی پیدا شده پوز انگلیسی ها را به خاک مالیده و... در ان محفل دیپلماتیک چندین دیپلمات از چندین کشور اظهار می داشتند که همه خاطره بدی از انگلیسی ها دارند، حتی برخی اروپایی ها.
برایم جالب بود که چه قدر ملت های جهان خاطرات بدی از انگلیسی ها دارند.
ولی جای تاسف دارد که انگلیسی ها هنوز به همان سیاست قدیمی خود ادامه می دهند و به جای اینکه به دنبال تغییر آن سیاست ها باشند هنوز به ادامه آنها اصرار دارند.
طبق همه قوانین و مقررات بین المللی کشورها حق مقابله به مثل دارند، یعنی اگر انگلیسی ها تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار دهند که اوکراین از آنها بر علیه روسیه استفاده کند، حق مسلم روسیه هم هست که تسلیحاتی در اختیار دیگر کشورها قرار دهد که بر علیه انگلیس از آن استفاده کنند.
در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند
به عنوان مثال می گویم، همین چند هفته پیش بود که ایران حمله ای بزرگ بر علیه اسرائیل انجام داد و نیروهای انگلیسی در منطقه تمام و کمال به حمایت از اسرائیل پرداختند و به آسمان سوریه نیز تجاوز کردند، نیروهای روسی مستقر در سوریه می توانستند بسیار راحت هواپیماهای انگلیسی را شکار کنند و یا اینکه روسیه می توانست تسلیحاتی در اختیار ارتش سوریه قرار دهد که هواپیماهای انگلیسی را هدف قرار دهند.
یا مثلا انگلیسی ها برای حمایت از کشتی های اسرائیلی وارد درگیری با یمنی ها شده اند، روسیه می تواند تسلیحات ضد هوایی در اختیار مردم یمن قرار دهد که بتوانند از آن بر علیه هواپیماهای انگلیسی استفاده کنند یا اینکه حتی تسلیحات زمین به دریا در اختیار آنها قرار دهد تا کشتی های جنگی انگلیس و یا آمریکا را هدف قرار دهند، فراموش نکنید که اوکراین هم از تسلیحات آمریکایی و انگلیسی برای هدف قرار دادن کشتی های روسی در دریای سیاه استفاده کرد.
همچنین برای روسیه بسیار راحت است که تسلیحاتی در اختیار بسیاری از مردمان کشورهای مختلف مثل کشورهای آفریقایی قرار دهد تا به نیروهای انگلیسی و یا آمریکایی و یا فرانسوی و... در آفریقا حمله کنند.
به نظر می رسد اینکه انگلیس بخواهد تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار دهد تا روسیه را با آن هدف قرار دهند بیش از اینکه به نفع انگلیس باشد به ضرر آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала