افراد مبتلا به ایدز،هپاتیت و سرطان اکنون برای خدمت در ارتش اوکراین آماده محسوب می شوند

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
اشتراک
وزارت دفاع اوکراین دستور حاوی فهرستی از بیماری هایی منتشر کرد که افراد مشمول خدمت سربازی حتی در صورت ابتلا به آنها برای خدمت در ارتش اوکراین آماده محسوب می شوند - در میان این بیماری ها اشکال خاصی از عقب ماندگی ذهنی و بیماری روانی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، این دستور در سایت پارلمان اوکراین منتشر شد. بر اساس این سند، بیماران سرطانی مشمول خدمت سربازی، در صورت داشتن متاستاز یا عدم امکان درمان از طریق جراحی، برای خدمت نامناسب شناخته می شوند و از ثبت نام خارج می شوند. بقیه افراد برای خدمت سربازی یا کار در واحدهای پشتیبانی، ادارات نظام وظیفه و و مراکز آموزشی کاملاً مناسب و آماده شناخته می شوند.
در متن این دستور آمده است: "افراد دارای اختلالات روانی پایدار شدید و متوسط ​​​​شدید برای خدمت سربازی نامناسب هستند. افراد دارای اختلالات روانی خفیف برای خدمت در واحدهای پشتیبانی نظامی، مراکز نظام وظیفه، مراکز آموزشی، واحدهای پزشکی، واحدهای تدارکات، ارتباطات، پشتیبانی عملیاتی و حفاظت مناسب هستند".
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
گزارش و تحلیل
درگیری در اوکراین یک دایره مرگ است که برای حفظ هژمونی ایالات متحده طراحی شده است
افراد مشمول خدمت سربازی "دارای سندرم اعتیاد با اختلالات روانی متوسط ​​یا خفیف"، با عقب ماندگی ذهنی خفیف و مبتلا به صرع با تشنج اندک نیز برای خدمت در ادارات نظام وظیفه، مراکز آموزشی، یگان های ارتباطات و تدارکات مناسب تلقی می شوند. دسته خاصی از افراد آلوده به ویروس ایدزو بیماران مبتلا به هپاتیت و سل برای خدمات مناسب در نظر گرفته می شوند.
در اوایل آوریل، ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین قانونی را در مورد لغو وضعیت "متناسب محدود" امضا کرد. طبق قانون جدید که نتیجه‌گیری کمیسیون‌های پزشکی نظامی را لغو می‌کند، مردانی که پس از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ گروه دوم یا سوم معلولیت را دریافت کرده‌اند باید برای تایید تشخیص، معاینه پزشکی دوم را انجام دهند. معاینه پزشکی 9 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون یعنی تا 4 فوریه 2025 انجام می شود.
رژیم حکومت نظامی از 24 فوریه 2022 در اوکراین برقرار شده است. خروج مردان 18 تا 60 ساله از اوکراین در دوران حکومت نظامی ممنوع است. در ماه اکتبر، مجله تایم به نقل از یکی از دستیاران زلنسکی گزارش داد کتعداد ه سربازان اوکراینی به قدری کم شده است که دفاتر نظام وظیفه مجبور شده اند افرادی را که میانگین سنی آنها 43 سال بوده، به خدمت بگیرند. به نوبه خود، نیویورک تایمز قبلاً گزارش داده بود که اوکراین به دنبال جذب زنان بیشتر به ارتش است که نشان دهنده تلفات عظیم رخ داده در نیروهای مسلح اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала