گزارش و تحلیل

پاسخ متقابل ایران به اسرائیل ضروری است

سفارت ایران در سوریه
سفارت ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
حمله ددمنشانه و عاجزانه رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نقض فاحش مقررات بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین است.
به گزارش اسپوتنیک- حمله ددمنشانه و عاجزانه رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نقض فاحش مقررات بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین است. "ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در پی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد، "شایسته و ضروری است این اقدام ددمنشانه با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود".
آرشام عباسیان پژوهشگر تروریسم در گفتگو با اسپوتنیک گفت، حمله هوایی رژیم آدمکش اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق پایتخت سوریه نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل است و حق قانونی و مسلم ایران است که از طریق مجامع بین المللی این اقدام را پیگیری نماید. طبق منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی در کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳ به طور صریح و روشنت قید شده است اماکن دیپلماتیک و کنسولی در تمام کشورها از مصونیت کامل نظامی برخوردار است.
سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2024
حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق + تصاویر
عباسیان در ادامه افزود، طبیعتا ایران از طریق مجامع بین المللی پیگیری قانونی و قاطعانه در خصوص تین اقدام تروریستی را انجام خواهد داد و همانطور که در اولین ساعات وقوع این حادثه خانم زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت، از این شورا خواست اولا این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم نماید و همچنین خواستار برگزاری یک نشست فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل شد.
وی اظهار داشت، به طور مشخص نتانیاهو و دستگاه آدمکشی اسرائیل پس از رویارویی با مقاومت مردم بی دفاع فلسطین به جنون رسیده و دست به اقداماتی می زنند که بهای سنگینی برای آنها دارد. می گویم سنگین زیرا اگر ایران بخواهد در پاسخ به این اقدام یک عملیات نظامی گسترده انجام بدهد شاید خودش متحمل زیان های گسترده شود اما یقینا تا نابودی کامل این رژیم آدمکش پیش خواهد رفت و این بهای سنگین یعنی نابودی رژیم اسرائیل. اگرچه در حال حاضر اقتضای عقلانیت از سوی ایران، اقدام کاملا متقابل در سطح کاملا مشابه است و اگر ایران چنین پاسخی ندهد بی شک ناامنی و بی ثباتی بیشتری به همراه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала